Summa sidvisningar

onsdag 31 januari 2018

Arbetsdag med 4 BT på besök

I morse var det åter dags att bege sig till Malax och jobba på Träffpunkt Socken. Idag hade vi Irene från projektet 4 BT på besök, ett projekt som blir mer och mer populärt, vilket är bra tycker jag. För det betyder att flera funktionshindrade kommer inom snar framtid att kunna delta aktivare i samhället och dess utbud som finns där (som t.ex. biobesök m.m.) Att en funktionshindrad syns mera i "gatubilden" tror jag också minskar på de fördomar som fortsättningsvis tyvärr finns. På de åren jag har varit rätt aktiv så har det blivit bättre, vilket jag är glad för och vilket bevisar att det hjälper att funktionshindrade får hjälp att ta del av samhället.

På tal om funktionshinder..så blev jag påmind av mitt eget då det inte stod rätt till på instrumentbrädan i min bil då jag åkte hem. Så för att inte behöva ta ut rullstolen ur bilen, sätta mig i den, så ringde jag runt till olika vänner för att se om  de råkade vara på ungefär samma ställe som mig så att de skulle kunna kolla in min kära "Chokladpralin". Och jag hade turen, så det blev att ta en liten paus på en parkering innan jag fortsatte färden hemåt, för att vänta på en kompis som råkade ha vägarna förbi. Resultatet av hans "inspektion" blev att det verkar vara jag som int riktigt kunnat med alla "spakar" ännu, trots att jag haft bilen i 2 år. Så he kändes lite genant ;)

Till sist tänkte jag dela med mig av Träffpunkternas blogg och 4 BT:s hemsida, för den som är intresserad: Träffpunkt Socken och Spiron och 4 BT .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar