Summa sidvisningar

tisdag 4 september 2018

Jag vill försöka sporra andra med funktionsnedsättning eller psykisk ohälsa

Alltsedan jag började må psykiskt bättre har jag velat sporra andra som mår psykiskt dåligt eller/och har funktionsnedsättning att inte ge upp. Att det mesta är möjligt bara man själv vill och orkar kämpa och se möjligheter istället för hinder. Och något som också spelar stor roll i att en person med funktionsnedsättning ska kunna följa sina drömmar och vara på äventyr, så är även medmänniskor som finns runtom en. Utan personliga assistenter, familj och vänner kan en del vara omöjligt att utföra, ja.

Låt mig ta som exempel: inte hade jag kunnat tänka mig som försäljare då jag kände att livet var som tyngst. Inte hade jag heller kunnat tänka mig att jag skulle få vänner som är lika äventyrsfull som mig själv, som vågar ta mig runt på allt möjligt. Men nu står jag här med familj, flera fina vänner och personliga assistenter som hjälper mig resa, vara i naturen(bilden är från i somras då jag var och blötte "fötterna" i Korsholm. En stund där t.o.m vännerna som var med, blev lite oroliga om jag skulle hamna i vattnet då jag gick så nära havsranden ;) ) m.m.
Ja, t.o.m. så jag var på min första danstillställning då jag var endast fem år. Tack alla som gör äventyren möjliga.

Hur gör jag för att försöka sporra andra då? Jo, jag berättar både muntligt och skriftligt(t.ex. genom bloggandet) vad allt jag gör/gjort i livet. Även annan social media tar jag till hjälp. På Instagram har jag både ett konto där jag lägger upp bilder från mitt försäljningsjobb och ett privat. Ikväll har jag dessutom öppnat ett tredje vid namn aventyrsrullaren, där jag kommer att lägga upp bilder från mina resor, naturliv m.m. Hjärtligt välkommen att följa mig där! Aventyrsrullaren är ett öppet konto.
I.o.m mitt uppdrag som erfarenhetstalare så åker jag också runt till olika arbetsplatser, skolor m.m. och berättar. Så vill du höra mera av mig och om mina "upptåg", så hör av dig :)

Men nu ska jag avsluta kvällens inlägg. Imorgon är en ny dag och då blir det allt från föreläsning till kundbesök på agendan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar