Summa sidvisningar

söndag 2 september 2018

Att kunna stötta varann

Jag har mer och mer tänkt på det här med att kunna stötta en vän vid svåra livssituationer, hur viktigt det är. Och hur bra det känns att få bli stöttad tillbaks då det känns svårt i ens eget liv.

Jag har flera gånger nu en längre tid blivit kontaktad av personer som lever i svåra livsskeden, och som behövt någon att "bolla" tankar med. Det har känts så bra att jag kunnat hjälpa till, för åtminstone tror jag att de uppskattat det för en del har t.o.m hört av sig flera gånger för att få prata ut. Jag har varit deras "bollplank"; försökt säga tröstande ord..gett råd över hur jag skulle gjort i en dylik situation m.m. Ja, t.o.m så jag har gett en styrkekram åt en del som jag känt att tillfälle varit rätt att ge eller så "bara" en värmande hand på en axel.



Känslan då att få, utan att haft i åtanke att få något tillbaks, samma stöttning tillbaks är en fin känsla då livet känns lite motigt. Tack alla som givit förtroende för mig och låtit mig försöka hjälpa er och tack för er stöttning tillbaks.

Härmed önskar jag alla en fortsatt fin september månad, ta hand om er och stötta varann i höstmörkret som kommer allt närmare.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar