Summa sidvisningar

tisdag 18 september 2018

En tillbakablick till sommaren 2018, del 1

Idag tänkte jag dela med mig av en dag då jag begav mig till närheten av Replot bron tillsammans med en personlig assistent, för att kolla in och prova hjälpmedel som man kan ha då man rör sig i skog och mark.

Det var bl.a Malike(varifrån man kan hyra dessa hjälpmedel) som stod för dagens program. Man fick "komma och gå" som man ville under några timmar.

Vi provade tillsammans med assistenten flera olika hjälpmedel, men åtminstone jag fick favoriten i den som syns på bilden. Den gick bra fastän underlaget var lite utmanande. På ett ställe var det lite spännande att se om vi skulle komma därifrån ;)

Vidare provade vi en cykel, där jag kunde köra ombord med rullstolen och så körde assistenten dit vi skulle.(Tyvärr blev det ingen bild tagen på det.) Men det var en härlig känsla att få vara med på cykeltur upp till toppen av Replot bron, med vinden i ansiktet :)



Det som är lite synd är att det inte finns på närmare håll att hyra sådana här hjälpmedel, Malike har sitt huvudsäte i Tammerfors. Det skulle gärna få finnas en "Malike punkt" någonstans i Österbotten också. Dessa hjälpmedel ger en fin frihetskänsla, då man kan vistas så nära naturen trots ens funktionsnedsättning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar