Summa sidvisningar

söndag 30 september 2018

En tillbakablick till sommaren 2018, del 2

Som jag redan kanske nämnt, så har min sommar varit rätt aktiv, med mycket aktiviteter; även nya aktiviteter som jag aldrig provat på förut.

En sådan var då jag begav mig till grannbyn för att prova på kajakåkning. Jag tog med mig 2 vänner och en assistent/vän och begav mig till stranden där man hyrt ut kajaker över sommaren. Det kändes lite spännande hur det skulle gå, speciellt det där med att komma ur den då hålet i kajakerna inte är så stora.

Men, som för det mesta, så gick det riktigt bra. Och det är nog för att jag har så fina vänner/assistenter som jag vet att jag kan lita på och det fina samarbetet som finns emellan dem och emellan oss alla. Dessutom att ha en service minded instruktör så gjorde det ännu lättare och tryggare.

Vi valde en tvåmans kajak och for ut med en av vännerna ganska långt ut på sjön. Det var en fin dag, så vågorna var lugna. Under färden hann vi prata om "ditt och datt", det kändes som att man nästan kom närmare inpå kompisen än annars då vi är flera. Men så brukar det ju ofta vara, är man ensam är det lättare att prata om just "ditt och datt". Så, jag tror att både jag och han trivdes under vår färd.

Efter sjöutfärden gick vi för att äta god mat och umgås innan vi tog vårt "pick och pack" och begav oss hemåt, i den tanken att vi gärna åker ut flera gånger med kajak.

P.S P.g.a att jag inte frågat lov av sällskapet om jag får visa deras ansikten här på bloggen, så har jag ändrat fotot från dagen, lite. d.s.


Vill ni så kan ni följa mig på Instagram också, där jag lägger upp bilder från äventyr och andra aktiviteter som jag är ut på. Välkomna att följa äventyrsrullaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar