Summa sidvisningar

fredag 22 februari 2019

Erfarenhetsuppdrag vid YA m.m. på en arbetsdag

Igår bar det iväg till YA i Gamla Vasa för att hålla två olika lektioner med blivande närvårdare. Ena timmen ville de att jag skulle berätta mina erfarenheter om att vara anhörig till alkoholmissbrukare och andra timmen hur det är att leva med en funktionsnedsättning.
Det var första gången som jag inför en större mängd åhörare berättade om hur jag upplevt att vara anhörig till alkoholmissbrukare, så det kändes lite nervöst. Men det visade sig att jag inte skulle behöva vara det. Det blev bra diskussion mellan mig och dom.

Efter att jag intagit lunch tillsammans med min assistent, bar det iväg hemåt till nästa jobb då det var dags för sagoläsning. Under den stunden lärde jag mig, tillsammans med sällskapet, om Finlands olika djurarter. Och ännu efter det arbetspasset så bar det iväg till tredje och sista arbetspasset för dagen, då jag hade en produktleverans att leverera.

Idag har jag haft en städdag här hemma samtidigt som jag också tagit det lugnt. På förmiddagen blev det en hastigt påkommen promenad till butiken tillsammans med Simba(min ena kattfröken). Idag hade hon tydligen också i tankarna att komma in och handla kattmat åt sig, för hon försökte smita in då dörrarna gick upp. Tyvärr(sett från hennes sida) så lyckades det inte, så hon fick vänta tills hon hittade hem tillbaks innan hon fick mat.

Nu önskar jag alla en fin helg och ett fint sportlov om ni är lediga, njut av solen om den visar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar