Summa sidvisningar

söndag 17 februari 2019

Det är roligt att få åhörare att dra på smilbandet


Nu har jag haft möjligheten att vara ut på erfarenhetsuppdrag några gånger på en kort tid(både till församlingar och inom kommuner). Det är trevligt att få vara ut bland folk och berätta. Då jag är ute på mina uppdrag försöker jag ta upp både negativa och positiva saker från mitt liv. Ja, ibland får jag t.o.m publiken att dra på smilbandet p.g.a mina påhitt i vardagen, och då är det extra roligt förstås 😁 Det är viktigt att framhålla att det är varken "en dans på rosor" att ha funktionsnedsättning eller vara anhörig till alkoholmissbrukare. Men allt är inte heller tråkigt och tungt. Det gäller bara att försöka se det positiva/något positivt i situationen, i ett längre perspektiv.

Nu har jag ett uppdrag kvar som jag vet om, och det sker om några dagar. Emellan uppdragen försöker jag ta kontakt med diverse ställen för att berätta om mig och även lägga upp bilder på social media från mina uppdrag. På bilden hittar ni namnet på mitt öppna konto på Instagram, där jag försöker lägga upp bilder från både vardag och fest. Både från negativ synvinkel, men mest positiv.

Så får vi se då när nästa uppdrag kommer och vart det bär mig. Kanske någon förening har årsmöte på gång och behöver någon gästtalare?
Som jag kanske nämnt förut, det är roligt då jag ser att jag kan vara till nytta i samhället genom att berätta om min livshistoria.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar