Summa sidvisningar

fredag 4 januari 2019

Nytt år = betala för terapi som man behöver

Idag var det då igen dags att börja betala för resor man gör till terapier som jag behöver för att må bra. Det här något som jag aldrig förstått mig på, och kommer kanske aldrig att göra det; varför man måste betala självrisk för resor till/från t.ex. fysioterapi..Man har inte direkt valt att få funktionsnedsättningen som gör att terapier behövs för att hålla konditionen i skick! Och att summan är rätt stor, så gör inte saken lättare.
Under besöket där fick jag ta del av en skön och välbehövlig massage, så nu hoppas jag att det börjar kännas bättre i huvudet även flera dagar framöver. Jag har nämligen "dragits med" en rätt tung huvudvärk i flera dagar. Fysioterapeuten var inte direkt förvånad, för det var rätt stelt i min nacke och rygg.

Och på tal om taxin och lagen som trädde ikraft vad gäller taxirörelsen, så såg jag idag på nätet att YLE Tampere ville höra vad folk har för åsikt om lagändringarna och "FPA körorna". Jag tycker det är riktigt bra att det tas upp i massmedia. För det blev definitivt inte bra för t.ex. vi som är beroende av taxi... Jag hoppas att många skickar in sina åsikter.

Här kan ni läsa artikeln på finska: YLE enkät

Nu önskar jag alla en fin helg. Förhoppningsvis så får vi fint väder och ingen storm som drog över landet här i början på året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar