Summa sidvisningar

fredag 2 november 2018

Möte med riksdagsledamot

Idag har jag haft ett litet ovanligare inslag i mitt dagsprogram. Jag var nämligen, tillsammans med en partikollega, och träffade Jutta Urpilainen då hon var på snabbvisit hit till Korsnäs.

Hon besökte flera kommuner på sin tur här i Österbotten och här i Korsnäs stod ett besök till Dermoshop där vi gick på rundvandring i deras lokaliteter och fick höra om deras företag.

Det är intressant och lärorikt att vara med i politiken, både sådana här speciella dagar men även annars. Man lär sig alltid något nytt.

Och, på tal om politik, så den här helgen har "mitt" parti kongress och till den kongressen har jag lämnat in en motion angående tillgänglighet i samhället. Det känns lite spännande hur det går för motionen :)
Samtidigt som jag skriver om det här så vill jag passa på att tacka Jacob som hjälpte mig skriva den. Jag är ingen "höjdare" av att skriva insändare o.dyl., så jag är tacksam då jag får hjälp. Jag hoppas att jag "en vacker dag" också lär mig tekniken.

Härmed önskar jag er alla en fin helg, ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar