Summa sidvisningar

tisdag 20 november 2018

En dag med tipsande om handikappvänlighet och idéstormning

Idag har jag hunnit med mycket..igen.. Det blev en "restaurang och café dag" efter besöket vid VCS. Lunchen intogs vid rätt nyöppnade Lunchdisken i Malax där man serverade baconlindad köttfärslimpa, vilket var riktigt gott. Samtidigt som jag var där, passade jag på att ge lite tips på hur man kunde göra det trivsammare för bl.a den rullstolsburna gästen genom att lägga till en spegel som skulle vara i höjd med den rullstolsburna så vi kan "checka" om vår frisyr är okej under restaurangbesöket ;)

Då maten fått sjunka lite begav jag mig i solskenet till Café Eternell för att invänta dagens nästa sällskap. Där diskuterade jag bl.a. företagsamhet med ena ägaren och fick veta att artikeln som blev skriven i Existens tidningen häromsistens om mig, så verkar ha blivit populär bland läsare. Och det är kul att höra.


Då mitt sista sällskap för dagen kom dit avnjöt vi gott kaffe med pepparkakstoscakaka. Supergott må jag säga, och så fick man lite julfiilis i sig. Under diskussionerna medan kaffet och kakan slank ner, funderade vi bl.a på att det skulle kunna finnas en grupp för arbetslösa som har idé vad man kunde starta upp för företagsamhet, men som inte riktigt "kommer till skott" med att starta företaget p.g.a att man har diverse svårigheter "tack vare" t.ex. funktionsnedsättning eller psykisk ohälsa. För har man dylika problem i sitt liv, så kanske man behöver mera stöd och hjälp med att komma igång med verksamheten, och då kunde gruppgemenskapen vara bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar