Summa sidvisningar

måndag 28 augusti 2017

En lite spännande början på dagen

Ja, dagen började rätt spännande i.o.m. att lill-fröken i huset, Luna, kom på tanken att följa med mig till affären då jag skulle handla till dagens jobb. Och för er som inte vet, så kan jag berätta att det är ingen liten bit mellan där jag bor och byns affär. Men efter en promenad med ögonen överallt, och en förmanande röst till henne, så kom vi till sist fram till affären. Där verkade det finnas mycket spännande saker att kolla in, så fastän jag försökte locka henne i famn med hjälp av skinka, var hon svårflirtad. Efter en stund lyckades en vänlig själ få tag på henne och hon fick sin välsmakande skinkbit innan hon hamnade in i den vänliga själens bil som hon fick åka hem med.

Sådär annars har min dag varit helt ok. Vi hade Träffpunkt Spiron(en vänstuga), öppen för första gången i höst och som gäst hade vi Irene som berättade om 4 Betydelsefulla timmar ( http://samsnet.fi/verksamhet/4bt/ ), en väldigt bra projekt om man frågar mig.

Väl hemma passade jag på att ta hjälp då jag skulle in. För tyvärr är inte det så tillgängligt nu just ingången till min lägenhet, eftersom de har förberett asfaltering men asfalteringsmaskinerna har inte dykt upp ännu. Så det är rätt utmanande att ta sig in/ut p.g.a. den lösa sanden + kanten utanför dörren. Men, vi skall hoppas att de snart har det åtgärdat och vi får ny och fin gård att röra oss på.

Bilderna är från dagens arbete.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar