Summa sidvisningar

tisdag 3 november 2015

Veckans första dagar..

har börjat rätt intensivt. Igår var jag ut på vägarna mest hela dagen. Det kändes grått och trist där man rullade runt i Vasa-området, det skulle gärna få komma lite snö som skulle lysa upp det mörka lite. Det får dock inte "vräka ner" snö, eftersom det ställer till med problem då jag ska ta mig fram med min manuella rullstol.
Kvällen gick åt i studiernas tecken då det var dags för en skolnings-kväll för blivande Erfarenhets-experter. Jag hade funderat på flera olika nya utbildningar och då jag fick förfrågan om att söka till Erfarenhetsexpert inom psykisk ohälsa och missbruk- utbildningen, kände jag att det lät som att det kunde vara något för mig. Att det dessutom var en rätt kort utbildning, så gjorde att det var lättare att ta sig an utmaningen.
Idag började jag dagen i träningens tecken då jag begav mig till simhallen. Efteråt fick jag en välbehövlig massage. Då jag kom hem konstaterade jag att träningen/massagen gjort sitt, vilket resulterat i att resten av dagen har gått ut på att ta det lilla lugna. I morgon är det full rulle igen med både jobb och föreningsmässa på programmet.

Här kan man läsa mera om vad en erfarenhets-expert kan ha för arbetsuppgift: http://www.raseborg.fi/servicekarta/806-tjanster-for-vuxna/608-erfarenhetsexpert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar