Summa sidvisningar

tisdag 24 april 2018

Ett litet steg åt ett nytt håll

Idag har det hänt mycket igen. Jag började dagen med att försöka möblera om i kalendern efter att ha fått veta att jag skall få vara läxhjälp vid kommunens flyktingmottagning, i maj. Jag ser framemot att få hjälpa till där, jag trivdes bra med våra flyktingar då jag umgicks med dom en hel del häromsistens.

På eftermiddagen var det dags att åka på vårens sista datakurs kväll. Men före kursen hann jag också börja planera ett nytt steg i min marknadsföring kring mitt uppdrag som erfarenhetstalare. Jag skall nämligen försöka fixa till en hemsida kring det.
Under dagen har jag också hunnit vara på litet uppdrag som gick ut på att försöka ge råd åt en familj då det gäller att hjälpa/stöda barn i andra familjer där alkoholmissbruk förekommer. Det är viktigt att barn i dysfunktionella familjer har någon annan person/familj att ty sig till då det känns tungt. En person/familj som bara finns där, som lyssnar och kanske omfamnar barnet.
Yle har ju på gång en kampanj nu där man skriver om drog- och alkoholmissbruk. Jag tycker det är bra att radion har tagit upp ämnet, för det är verkligen ett ämne som bör tas på allvar.

Och, på tal om marknadsföringen kring erfarenhetsuppdrag..vad skulle ni vilja läsa om i mina kanaler(min erfarenhetssida på Facebook och den kommande hemsidan)? Ge gärna tips, så är det lättare för mig att planera och göra ett bra arbete kring marknadsföringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar