Idag har jag fått närvara på ett politiskt möte som jag aldrig varit på förut. Och därifrån gick jag med en del ny kunskap, vilket man inte kan få för mycket av.
Det som gjorde dagen lite klurigare så var då jag var och lämnade in min telefon för reparation. Jisses säger jag bara, vad invecklat det kan vara dels inför reparationen, och dels att få "låne-telefonen" till en någotsånär telefon som jag vill ha den. Men, nu tror jag att den fungerar som jag vill, får vi hoppas i alla fall. Besöket i sig gick helt okej, men skall jag lyfta fram en sak som tyvärr förekommer lite då och då, så även idag, är försäljare som inte kan prata med sin kund, utan pratar hellre med kundens sällskap, d.v.s. hjälparen idag. Resultatet blev att försäljaren pratade med hjälparen och jag svarade på försäljarens replik. Jag undrar om försäljaren funderade något på saken efter att vi gått därifrån?
Om jag inte hade varit till en service-minded bensinstation före besöket i telefonaffären tror jag nog att jag lämnat att fundera över vad vissa försäljare lär sig riktigt då de går sina försäljningskurser. Men, som sagt, det behövde jag inte fundera på denna gång. För på bensinstationen visste man vad kund-service är då de kom ut för att hjälpa mig tanka bilen. Så, nu vet jag vart jag skall vända mig hädanefter då "Chokladpralinen" vill ha lite att dricka och jag inte har tillgång/vill inte ha tillgång till någon av mina "vanliga hjälpande händer".
Imorgon börjar en ny vecka, få se vad den har att erbjuda.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar