Summa sidvisningar

söndag 24 januari 2016

Veckan som gått har..

det hänt en hel del men ändå varit en avslappnande vecka. Vet inte vad det beror på, men kanske det att det mesta jag gjort har jag känt att jag VILL göra, att jag inte känt någon press över det. Jag har också hunnit fundera över mitt nuvarande liv, och tänkt över vad jag ändrat på de senaste åren, och vad det inneburit för mig. Ett exempel: förut hade jag fulltecknat i kalendern mer eller mindre 7 dagar i veckan + att jag hade en hel del tankar som malde i hjärnan också, vilket förstås innebar att det blev lite "överhettning". Så nu, med början i höstas, har jag försökt att lägga upp mitt dagsprogram annorlunda, vilket jag börjar känna resultat av. Och resultatet är att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt. Men, ännu finns det jobb att göra med saken. Så jag jobbar vidare...
Så lite axplock från min gångna vecka: Onsdagen innebar både jobb och skola. Det var sista skolkvällen, så nu är det bara att vänta på avslutnings-kvällen och på att man ska börja få viktiga uppdrag, som det innebär då man är Erfarenhetsexpert. Torsdagen var det dags för revyplanering, en kväll som tänkte sluta med en hemmakväll p.g.a. elektroniken i min bil som inte ville samarbeta. Men det löste sig till det bästa tack vare medmänniskor, så bilen blev reparerad samma kväll. Det där är annars en farhåga som jag ofta har inom mig då jag är ute på vägarna eller på väg någonstans, speciellt då jag är ensam, att bilen skulle börja strejka, eftersom jag inte kan köra någon annan bil än min egen.
Fredagen innehöll åter en trevlig arbetsdag, där Simba utgjorde en stor del av programmet eftersom hon också ville vara med och pyssla(bild kommer här nedan). Kvällen spenderade jag med vänner, åt/drack gott och tittade på film. Även då fick 2 4-benta vänner lite av min uppmärksamhet. Djur har en tendens att veta hur man gör för att få min uppmärksamhet, har jag märkt ;)
Gårdagen började jag, ovanligt-vis, med ett zumba-pass, vilket kändes ypperligt i kroppen efteråt, precis som det alltid gör då det gäller dansen. Det är verkligen "min träningsform". Resten av dagen hann jag med lite allt möjligt; förde en present åt en 4-bent vän(eller, ja, till hans husse :) ), tillbringade några timmar på thailändsk restaurang tillsammans med vänner m.m.
Bilder från Simba´s pysselstund: (märker att jag kommer inte överens med det här att lägga upp foton här, men förhoppningsvis klarnar det en "vacker dag")




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar